سفارش تبلیغ
صبا ویژن

پذبرش بدون کنکور کارشناسی ارشد 98

پذبرش بدون کنکور کارشناسی ارشد 98

شرایط پذبرش بدون کنکور کارشناسی ارشد 98 در دانشگاه‌ها و رشته‌های مختلف متفاوت می‌باشد. در سال‌های اخیر منابع آزمون کارشناسی ارشد بسیار زیاد و همچنین پر حجم می‌باشد. به همین دلیل مشاوره آنلاین کارشناسی ارشد می‌تواند به نحوه مطالعه و فنون این منابع کمک نماید. خوشبختانه ورود بدون کنکور ارشد راه‌های مختلفی امکان پذیر می‌باشد.

پذیرش دانشجو با شرط معدل یکی از شرایطی است که داوطلبان را کمک می‌نماید تا به راحتی بتوانند در رشته‌های موردعلاقه خود پذیرفته شوند. نحوه گزینش برای پذبرش بدون کنکور کارشناسی ارشد 98 در دانشگاه‌های مختلف به‌صورت متفاوت تعیین می‌گردد. داوطلبانی که در ثبت نام ارشد فراگیر پیام نور شرکت می‌نمایند ملزم به گذراندن آزمون برای پذیرش و ادامه تحصیل در این دانشگاه می‌باشند.

ثبت نام بدون آزمون کارشناسی ارشد آزاد و سراسری ، با استفاده از شرط معدل و شرایط آن تعیین می‌گردد. بنابراین با توجه به معدل هر یک از داوطلبان ، می‌تواند نسبت به انتخاب رشته اقدام نمایند. خوشبختانه رشته‌های ارشد فراگیر پیام نور بسیار متنوع می‌باشد و به همین دلیل گرایش داوطلبان برای ثبت نام  پذرفته شدن در رشته های دانشگاه پیام نور بسیار زیاد می باشد.

جهت ثبت نام بدون کنکور کارشناسی ارشد بدون آزمون 98 – اطلاع از شرایط پذیرش بدون کنکور کارشناسی ارشد در دانشگاه های آزاد – علمی کاربردی – غیر انتفاعی و پیام نور از سراسر کشور با شماره های مرکز مشاوره و ثبت نام ارشد سبز مشاور تماس بگیرید

نحوه پذبرش بدون کنکور کارشناسی ارشد 98

اطلاع از نحوه پذبرش بدون کنکور کارشناسی ارشد 98 بسته به ثبت نام بدون آزمون کارشناسی ارشد آزاد و سراسری می‌تواند متفاوت باشد. به عنوان مثال دانشگاه‌های سراسری برای پذبرش بدون کنکور کارشناسی ارشد 98 ممکن است تنها در چندین رشته و تنها در چند دانشگاه خاص ، داوطلبان را پذیرش نمایند. اما در رابطه با ثبت نام ارشد بدون کنکور ارشد آزاد ، شرایط به گونه دیگری رقم خواهد خورد.

آن دسته از داوطلبانی که مایل به پذبرش بدون کنکور کارشناسی ارشد 98 در دانشگاه‌های دولتی می‌باشند، حتماً باید در 10 یا 15 درصد نفرات برتر ورودی‌های خود قرار داشته باشند و گرنه نخواهند توانست در ثبت نام شرکت نمایند. همچنین ثبت نام بدون آزمون کارشناسی ارشد آزاد و سراسری به صورت الکترونیکی صورت خواهد پذیرفت .

ثبت نام در دانشگاه‌های سراسری برای پذبرش بدون کنکور کارشناسی ارشد 98 تنها در رشته‌های موردنظر هر دانشگاه و همچنین با استفاده از سامانه دانشگاه‌های موردنظر صورت می‌پذیرد. بنابراین برای پذیرفته شدن در هر یک از کد رشته محل‌های مذکور ، کافی است از شرایط مذکور هر دانشگاه مطلع گردید تا بتوانید به راحتی در هر یک از دانشگاه‌های مذکور ، پذیرفته شوید.

ثبت نام بدون آزمون کارشناسی ارشد آزاد و سراسری

ثبت نام بدون آزمون کارشناسی ارشد آزاد و سراسری

ثبت نام بدون آزمون کارشناسی ارشد آزاد و سراسری

زمان ثبت نام بدون آزمون کارشناسی ارشد آزاد و سراسری با توجه به دانشگاه‌های مختلف متفاوت می‌باشد. ثبت نام دانشگاه آزاد در سال‌های گذشته به صورت هم‌زمان با سایر دانشگاه‌ها و پس از انتخاب رشته صورت می‌پذیرد. اما در سال گذشته این زمان کمی تغییر نمود. به همین دلیل زمان دقیق ثبت نام بدون کنکور ارشد آزاد در سال‌های مختلف ممکن است اندک جابه جایی داشته باشد.

نکته مهمی که باید برای ثبت نام بدون آزمون کارشناسی ارشد آزاد و سراسری به خاطر داشته باشید، فرصت یک‌باره‌ای است که در اختیار شما قرار داده شده است. پذبرش بدون کنکور کارشناسی ارشد 98  تنها یک‌بار برای هر داوطلب امکان پذیر می‌باشد. زیرا ثبت نام تنها از فارغ‌التحصیلان همان سال در مقطع کارشناسی صورت می‌پذیرد.

پذبرش بدون کنکور کارشناسی ارشد 98 صرفا بر اساس سوابق تحصیلی صورت می پذیرد.

شرایط پذبرش بدون کنکور کارشناسی ارشد 98

شرایط پذبرش بدون کنکور کارشناسی ارشد 98

شرایط پذبرش بدون کنکور کارشناسی ارشد 98

برای پذبرش بدون کنکور کارشناسی ارشد 98 در دانشگاه های سراسری ، لازم است داوطلبان در فراخوان دانشگاه های مربوطه شرکت نمایند. عموما فراخوان دانشگاه های مختلف در اردیبهشت ماه صورت می پذیرد. اما در دانشگاه های سطح یک و رته های برتر کشور تنها درلیست های مورد نظر آنان این ثبت نام قابل انجام خواهد بود.

ثبت نام بدون آزمون کارشناسی ارشد آزاد و سراسری در دانشگاه های آزاد نیز به صورت های مختلف و در زمان های متفاوتی انجام می شود . شرایط پذبرش بدون کنکور کارشناسی ارشد 98 در دانشگاه آزاد بسیار مناسب تر و راحت تر از سایر دانشگاه ها می باشد. به همین دلیل راه ورود به مقطع بدون کنکور ارشد در این دانشگاه بسیار هموارتر از سایر دانشگاه ها می باشد.

یکی از شرایط مشترک برای پذبرش بدون کنکور کارشناسی ارشد 98 تعداد واحد های گذرانده شده برای تمامی داوطلبان می باشد. بدین معنا که برای شرکت در ثبت نام بدون آزمون کارشناسی ارشد آزاد و سراسری ، لازم است هر یک از داوطلبان کارشناسی خود را در هشت ترم گذارنده باشند و تعداد این واحدها نباید بیشتر از این زمان باشد.

مشاوره پذبرش بدون کنکور کارشناسی ارشد 98

برای پذبرش بدون کنکور کارشناسی ارشد 98 کافی است از شرایط ثبت نام بدون آزمون کارشناسی ارشد آزاد و سراسری اطلاع یابید و همچنین به نحو درست بتوانید در رابطه با زمان ثبت نام اقدام نمایید. با توجه به اینکه برخی از دانشگاه های سراسری برای پذیرش داوطلبان خود مصاحبه عملی را در نظر می گیرند ، بنابراین بهتر است داوطلبان این آمادگی را در خود ایجاد نمایند.

برای پذبرش بدون کنکور کارشناسی ارشد 98 هر چقدر شما بتوانید از روزمه بالاتر و قوی تری نسبت به سایر رقبای خود، جمع آوری نمایید، بهتر می توانید در این آزمون پذیرفته شوید. به همین دلیل باید برای ثبت نام بدون آزمون کارشناسی ارشد آزاد و سراسری خود را آماده نمایید و به بهترین وجه برای پذیرفته شدن در مصاحبه آمادگی لازم را کسب نمایید.

برای کسب اطلاع در رابطه با نحوه پذبرش بدون کنکور کارشناسی ارشد 98 ، و همچنین ثبت نام بدون آزمون کارشناسی ارشد آزاد و سراسری ، می توانید با مشاورین و متخصصین سبز مشاور تماس حاصل نمایید. متخصصین ما همه روزه و در هر اعت از شبانه روز ، حتی ایام تعطیل ، آماده ارائه خدمات به کلیه داوطلبان  متقاضیان عزیز می باشند.

اهمیت مرحله انتخاب رشته بر هیچ یک از داوطلبان پوشیده نیست و تمامی داوطلبان می دانند که نحوه عملکردشان در این مرحله سرنوشت و آینده شغلی آنها را رقم خواهد زد. بنابراین پس از آزمون دکتری ، انتخاب رشته دکتری یکی از بزرگ ترین دغدغه های دانشجویان به شمار می رود. اگرچه داوطلبان تا رسیدن به این مقطع بارها فضای انتخاب رشته را تجربه کرده اند و با شرایط آن آشنا هستند اما با توجه به حساسیت هایی که انتخاب رشته به همراه دارد شاهد نگرانی های متقاضیان در این مرحله هستیم. به همین خاطر مرکز مشاوره تحصیلی سبز مشاور این مقاله را به مشاوره انتخاب رشته دکتری اختصاص داده است تا متقاضیان پیش از انجام انتخاب رشته و به عبارت بهتر برای جلوگیری از اشتباه در انتخاب رشته به مطالعه این مقاله بپردازند و از تمامی موارد مرتبط با انتخاب رشته دکتری از جمله زمان و نحوه انتخاب رشته دکتری،شرایط انتخاب رشته دکتری ، زمان اعلام نتایج انتخاب رشته دکتری و … مطلع شوند.

زمان و شرایط انتخاب رشته دکتری

در رابطه با زمان و نحوه انتخاب رشته دکتری لازم است بدانید که آن دسته از داوطلبانی که در آزمون دکتری شرکت کرده اند و برای آن ها کارنامه صادر شده است و مجاز به انتخاب رشته شده اند این امکان را خواهند داشت تا نیمه اول اردیبهشت ماه نسبت به انجام انتخاب رشته دکتری اقدام نمایند. البته این شرایط برای داوطلبان انتخاب رشته دکتری سراسری صدق می کند. باتوجه به ادغام ثبت نام آزمون دکتری دانشگاه آزاد با آزمون سراسری کلیه داوطلبانی که در آزمون دکتری شرکت کرده اند می توانند در انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد نیز شرکت نمایند و حق انتخاب رشته هایی که در دفترچه انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد می باشد را داشته باشند. با عضویت در کانال کانال تلگرام دکتری می توانید از زمان دقیق انتشار دفترچه انتخاب رشته دکتری مطلع شوید. برای عضویت در کانال کلیک کنید.

دانلود دفترچه راهنمای انتخاب رشته آزمون دکتری سراسری 97

مواردی که لازم است در خصوص انتخاب رشته دکتری بدانید

گاهی متقاضیان به جهت اینکه رتبه تک رقمی کسب کرده اند، حساب ویژه ای روی رتبه آزمون کتبی باز می کنند اما توجه داشته باشید صرف کسب رتبه عالی و تک رقمی هیچ ضمانتی برای پذیرفته شدن در دانشگاه هایی مثل دانشگاه شریف و یا دانشگاه تهران برای شما وجود نخواهد داشت بنابراین تنها به رتبه ی کسب شده در آزمون بسنده نکنید و بدون درنظر گرفتن این مورد دست به انتخاب رشته بزنید. در ادامه مطلب به طور تخصصی به مشاوره انتخاب رشته دکتری پرداخته ایم.

داوطلبان در ابتدا باید برای اطلاع از اینکه در چه دوره هایی مجاز به انتخاب رشته شده اند کارنامه را با دقت مطالعه کنند. ممکن است داوطلبان در دوره های روزانه و بورس خارج از کشور و یا دوره های غیر روزانه مانند دانشگاه پیام نوردانشگاه آزاد ، دانشگاه غیرانتفاعی ، و پردیس های خودگردان مجاز شده باشند.

داوطلبان می بایست با توجه به پذیرش خود در دانشگاه های روزانه و یا غیر روزانه کد 50 رشته محل را از دفترچه انتخاب رشته دکتری انتخاب کنند و در فرم انتخاب رشته ثبت نمایند. بهتر است که ترتیب انتخاب ها براساس علاقه داوطلب اولویت بندی شود.

پس از تکمیل فرم انتخاب رشته دکتری می بایست کد 15 رقمی دریافت شود و داوطلبان منتظر اطلاعیه های سازمان سنجش در جهت اعلام حد نصاب پذیرش دانشگاه ها در آزمون دکتری در تمامی رشته ها باشند.

در اعلام نتایج مرحله دوم با توجه به لیست انتخاب رشته ها و تراز آزمون داوطلب (از حد نصاب قبولی بالاتر باشد) پذیرش انجام می شود و دانشگاه ها داوطلبان را در زمانی که خود دانشگاه مشخص می کند به مصاحبه دکتری و آزمون (احتمالی ) دعوت می نمایند.

اعلام نتایح نهایی انتخاب رشته دکتری از طریق سایت سازمان سنجش اعلام خواهد شد.

زمان اعلام نتایج انتخاب رشته دکتری

پس از اعلام نتایج انتخاب رشته دکتری و قرار گرفتن نتایج انتخاب رشته بر روی سایت سازمان سنجش ، داوطلبان می بایست پس از مشاهده نتایج انتخاب رشته در صورتی که پذیرفته شده باشند خود را برای مراحل بعدی آماده کنند اما داوطلبانی که پذیرفته نشده اند می توانند شانس خود را در مرحله تکمیل ظرفیت دکتری سراسری امتحان کنند. پس از اعلام نتایج انتخاب رشته دکتری با توجه به اطلاعیه ی سازمان سنجش اگر دعوت به مصاحبه شده اید می توانید در یکی از روزهایی که دانشگاه تعیین می کند مراجعه کرده و در مصاحبه شرکت نمایید.

پس از شرکت در مصاحبه نوبت به اعلام نتایج می رسد که برخلاف دانشگاه های آزاد ، دانشگاه های سراسری شخصا با داوطلب تماس حاصل نموده و نتایج مصاحبه را اعلام می نمایند. بنابراین همانطور که در قسمت بالا اشاره کردیم تمامی داوطلبانی که در آزمون دکتری سراسری شرکت کرده اند می توانند در تکمیل ظرفیت دکتری سراسری شرکت کنند و در صورت دعوت نشدن به مصاحبه نیز امکان شرکت در تکمیل ظرفیت وجود دارد. لازم به ذکر است نتایج انتخاب رشته دکتری سراسری و اعلام نتایج انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد نیمه اول شهریور 97 بر روی سایت سازمان سنجش قرار خواهد گرفت.

زمان و نحوه ثبت نام تکمیل ظرفیت دکتری

داوطلبان در اوایل مهرماه فرصت خواهند داشت تا جهت ثبت نام تکمیل ظرفیت دکتری سراسری اقدام نمایند. داوطلبانی که در آزمون دکتری سراسری شرکت کرده اند می بایست وارد سایت سنجش شده و با ثبت اطلاعات خود و با توجه به گروه آزمایشی که در آن آزمون داده اند از رشته محل هایی که برای مرحله تکمیل ظرفیت معرفی شده اند ، آگاه شوند. هر داوطلب در این مرحله امکان 30 انتخاب از بین رشته محل های معرفی شده را خواهد داشت. همچنین توجه داشته باشید که افرادی که در اعلام نتایج انتخاب رشته دکتری در شهریور ماه نامشان در لیست قبولی ها درج شده باشد امکان انتخاب رشته تکمیل ظرفیت دکتری سراسری و تکمیل ظرفیت دکتری دانشگاه آزاد را نخواهد داشت.

برای مشاوره تحصیلی به سایت سبز مشاور مراجعه نمایید.

برای مشاوره تحصیلی به سایت sabzmoshaver.com مراجعه نمایید.